Dijital Pazarlama Nedir?

Dijital Pazarlama en basit tanımıyla ürün veya hizmetlerinizin dijital platformlarda, hedef kitleye tanıtılması, ulaştırılması veya tanıtılması gibi anlamlarda kullanılabilir.

Dijital Pazarlama Neden Önemlidir?

Eski nesil pazarlama stratejileri (Gerilla Pazarlama) sizi bulunduğunuz veya hizmet verdiğiniz konumda ön plana, görünür kılmaya yeterli olabilir ancak belirli bir potansiyel kitlenin üzerine her çıkmak istediğinizde harcadığınız bütçeler katlanarak artacaktır. Ancak dijital pazarlama ürün ve hizmetlerinize dünyanın herhangi bir noktasında ihtiyaç duyan potansiyel müşterilerinize ulaşmanız için mükemmel bir stratejidir.

Teknolojinin hızla geliştiği günümüzde henüz dijital varlığını oluşturamamış, tamamlayamamış veya hiç başlamamış işletmeler bulunmaktadır. Bu işletmeler için geçen her gün, dijital varlıklarını oluşturmak için harcayacakları bütçenin ciddi anlamda yetersiz seviyelere gerilediği bir durum ortaya çıkmaktadır. Rakipleriniz ufak ufak bile olsa yaptıkları dijital varlık iyileştirmeleriyle sizin onları yakalamanızı zorlaştırıyorlar. 1 ay sonra başlamak çok geç olabilir ancak bugün başlarsanız hala 1 ay gecikmemiş olursunuz.

Dijital Pazarlama Avantajları Nedir?
Dijital Pazarlama Avantajları Nedir?

Dijital Pazarlama Avantajları Nelerdir?

Dijital Pazarlama doğru uygulandığında hem işletmeler hem de müşteriler açısından olumlu sonuçlar ortaya çıkmaktadır. Örneğin içerik ve tekliflerin son kullanıcılara özel olarak oluşturulması yani müşteriye özel teklifler sunulabiliyor olması, onların özel hissetmesine ve firmaya olan güven, bağlılık ve sempati duygularına hitap edecek bir adımdır. Bu sayede müşteri bağlılığının adımları çok kolay bir şekilde atılabilir. Firmalar içinse bunların yanında daha değerli avantajlar vardır, bunları da bir kaç maddede özetleyecek olursak:

  • Ölçülebilirlik: Dijital pazarlama için yaptığınız her bir etkinlik ve bu etkinliğe bağlı sonuçlar anlık olarak gözlemlenebilmekte ve doğru raporlama yapılabilmektedir.
  • Daha fazla erişim: Eski nesil veya ulusal pazarlama teknikleriyle ulaşabileceğiniz kitle belirli bir sayının üzerine çıkmakta zorlanacaktır ancak global düşünebilir ve dünyanın her yerinden yeni müşteriler edinebilirsiniz.
  • Hassas hedefleme: Bütçenizi doğru kullanmanın en önemli yolu hedefleme yapabilmektir. Doğru ve hassas bir hedefleme ile sadece potansiyel müşterilerinize reklamlarınızı sunabilirsiniz.
  • Çeviklik: Aslında bu maddeye hızlı dönüşüm de denebilir. Kampanyanız, stratejiniz istediğiniz yönde gitmiyor veya yeni bir değişken sisteme dahil oldu diyelim. Sorun yok anlık olarak insanların gördüğü kampanyanız değişimi gerçekleştirip yeni duruma adapte olabilir.

Tabi bunların yanında Dijital Pazarlama’nın daha bir çok avantajı bulunmaktadır ancak diğer her şey firma özelinde şekillendiği için en temel maddeler olarak bunları ele almamız yanlış olmamaktadır. Bu konuda da yine ufak bir örnek vererek tekrarlayan müşteri davranışları için müşteri listeleri oluşturmak, müşterilerden kolay bir şekilde geri bildirim toplayabilmek gibi özellikleri söyleyebiliriz.

Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?
Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?

Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?

Her firmaya, her ürüne ve her bir hizmete göre farklı bir strateji oluşturmak mümkündür hatta çoğu zaman farklı kombinasyonları bir araya getirerek son kullanıcıyı şaşırtıcı veya onlara akıl kancası atmak için iz bırakıcı bir yol izlemekte mümkündür.

İnandığımız bu değerin doğruluğunu ise çok kolay gözlemleyebiliyoruz. Yine de bir genelleme yapmak ve bazı şeyleri daha rahat anlatabilmek için Dijital Pazarlama’yı 4 bacaklı bir sandalyeye benzetiyoruz. Bu 4 bacak yukarıda belirttiğimiz gibi firmaya, ürün veya hizmete göre şekillenmektedir. Bir örnek ile devam etmek bu noktada daha mantıklı olacağından dolayı internet üzerinden satış yapmak isteyen X firması diye konuya yaklaşalım. Bu X firması için sandalyenin 4 bacağı şu şekilde olabilir:

  1. E-ticaret sitesi
  2. Pazaryerleri
  3. Sosyal Medya
  4. Reklamlar

Her bir maddenin çok fazla sayıda alt maddesi vardır ve yine firmaya göre şekillenmektedir. Biz de size aşağıdaki gibi herkese aynı stratejileri sunan firmaların yıllardır değiştirmediği bir liste sunabilirdik ancak bu sizi diğer herkesten farklı yapmazdı. Biz çok iyi biliyoruz ki siz farklısınız!

  • E-posta pazarlama (İYS)
  • Video pazarlama
  • Viral pazarlama
  • İnfluencer Pazarlama
  • Sosyal Medya Pazarlama
  • SMS Pazarlama (İYS)
  • İçerik Pazarlama
  • SEO veya SEM
  • E-ticaret pazarlama
  • Görüntülü reklam pazarlama
  • Satış ortaklı pazarlama
  • Reklamcılık

Gördüğünüz gibi bu liste uzatılır da uzatılır. Biz sizi detaylar ile boğmuyoruz, ihtiyacınız olan 4 bacağı bir araya getiriyoruz ve siz sandalyenizde oturup büyümenin keyfine varıyorsunuz.

Bunlarda İlginizi Çekebilir

Ankara Web Tasarım Ajansı: Profesyonel Çözümler ve Yaratıcı Tasarımlar

Ankara Web Tasarım Ajansı İnternet, günümüzde işletmelerin online varlık kazanması...

Ankara Dijital Pazarlama Ajansı

Ankara Dijital Pazarlama Ajansı denildiğinde vazgeçilmeziniz haline gelecek Ansiklopedi...

SEO Nedir?

Seo Nedir? Bu sorunun cevabını herkes bildiğini düşünür "Arama Motoru Optimizasyonu" peki aslında gerçekten SEO nedir? SEO teknikleri olarak internette bulduğunuz makaleler ne kadar gerçeği yansıtıyor? Bu yazımda bu soruların gerçek cevaplarını veriyorum.

Google Merchant Center

Google Merchant Center, alışveriş reklamlarında ürünlerinizin listelenmesi için Google tarafından oluşturulmuş bir servistir.

Google Ads

Google Ads, eski adıyla Google Adwords, reklam verenler için otomatikleştirilmiş ve gelişmiş metrikler ile analiz yapmayı sağlayan bir Google hizmetidir.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz