Google Ads, Google’a reklam vermek için kullanılan gelişmiş bir araçtır. Aslında sadece Google’a reklam vermek dersek yanlış söylemiş sayılırız, Youtube ve diğer 3. parti iş ortağı sitelerde (AdSense veya AdManager [Eski adıyla Google Adx] kullanan siteler) de reklam vermek için Google Ads kullanılmaktadır. 23 Ekim 2000 tarihinde Google tarafından piyasaya sürülen bu ürün şüphesiz ki internet üzerinde en çok reklam verilen ve en yüksek bütçenin döndüğü platformdur.
Bu yazı ile; Google Ads hesabı nasıl açılır? Google reklam verme nasıl yapılır? gibi karmaşık görünen soruları basite indirgemeyi hedefliyorum. Ayrıca SEO ile aralarında olan dirsek temasından da ayrıca bahsedeceğim.
Google Ads Hesabı Nasıl Oluşturulur? (Kurulum)
Öncelikli olarak burada yer alan linke tıklayarak ilgili sayfaya gidiyoruz. Sağ üst köşede bulunan Oturum Aç bağlantısını kullanarak Gmail veya daha önceden oluşturulmuş bir Google hesabı ile sisteme giriş yapabilirsiniz. Giriş yaptığınızda aşağıdaki gibi bir ekran ile karşılaşacaksınız. (İlk kez giriş yaptığınızı farz ediyoruz.)
Kampanya oluşturma konusuna daha sonra değineceğimiz için Google Ads kullanımında deneyimli misiniz? bağlantısına tıklayarak bu aşamayı geçebilirsiniz. Bu seferde karşımıza hızlı kampanya oluşturmamız için aşağıdaki gibi bir adım çıkacak.
Yine bu adımları daha sonra yapacağımız için Kampanya olmadan bir hesap oluşturun bağlantısına tıklayabilirsiniz. Daha sonra karşımıza gelen ekrandan Fatura bilgilerinin özelliklerini onaylıyoruz. Yalnız burada dikkat etmeniz gereken en önemli konu para birimi çünkü sonradan para birimini değiştiremiyorsunuz. Tebrikler! Hepsi bu kadar.
Google Ads Kampanya Oluşturma
Kurulumumuzun ilk adımlarını tamamladık, bu kurulum sona erdi demek değil. Daha profesyonel ayarlamalar ile sitenize gelen trafiği ve dönüşümünü ayarlamanız gerekmektedir. Az sonra bu konuya değineceğiz ancak önce kampanya nasıl oluşturulur ona bakalım.
Önce anahtar kelimelerinizi belirleyip daha sonra buna göre kampanya oluşturmak bir seçenektir ancak burada temel Ads bilgileri verdiğimiz için sol tarafta bulunan Kampanyalar menüsüne tıklıyoruz. Karşımıza gelen bölümden Yeni Kampanya (Artı butonu) bağlantısına tıklıyoruz. Karşımıza gelen ekrandan kendimize en uygun olan hedefi seçmemiz gerekiyor, ne olacağı konusunda bir fikriniz yoksa üzerine gelerek hangi ağlarda reklam verebileceğinizi görebilirsiniz.
- Satış: Online, uygulama içi, telefon aracılığıyla veya mağazada gerçekleştirilen satışları artırın.
- Potansiyel müşteriler: Müşterileri harekete geçmeye teşvik ederek potansiyel müşteriler ve başka dönüşümler elde edin.
- Web sitesi trafiği: Web sitenizi doğru kullanıcıların ziyaret etmesini sağlayın.
- Ürün ve markayı dikkate alma: Kullanıcıları ürünlerinizi veya hizmetlerinizi keşfetmeye teşvik edin.
- Marka bilinirliği ve erişim: Geniş bir kitleye ulaşın ve bilinirlik oluşturun.
- Uygulama tanıtımı: Uygulamanız için daha fazla yükleme ve etkileşim elde edin.
- Hedef kılavuzu olmadan bir kampanya oluşturun: Mevcut kampanya türlerinden herhangi birini kullanın ve kampanyanızı hedefle ilgili öneriler almadan adım adım yapılandırın.
Örnek olarak “Web sitesi trafiği” seçiyorum ve buradan Arama Ağı seçerek Google aramalarında sitemin linkinin üst sıralarda gelmesini hedefliyorum. (Google.com.tr’deki arama sonuçlarının yanında, Google arama iş ortağı sitelerinde ve diğer konumlarda gösterilen metin veya telefon araması üreten reklamlarla trafiğinizi artırın) Bu aşamada internet sitenizin adresini girmeniz gerekiyor. Örn: ansiklopedi.com.tr yazıp devam diyoruz. Bu aşamada gerekli gördüğünüz filtrelemeleri ve günlük bütçenizi belirleyebilirsiniz, bu bölüme gösterdiğiniz özen aslında reklam performansınızı etkileyen unsurlardan bir tanesidir ve profesyonel bir ayar yapılması gerekmektedir. Öğrenme aşamasında yer aldığı için bu bölümü çok fazla detaylandırmıyorum.
Kampanya Reklam Grupları
2. aşamada reklamını oluşturuyorsunuz. Burada gireceğiniz başlıklar sitenizin arama sonuçlarında nasıl görüneceğini belirlemektedir ve yine profesyonel bir el tarafından ayarlanması gerekmektedir çünkü yazacağınız kelimeler kadar kullanıcı gözüyle de ilgi çekiciliğine bakılması gerekir. 3. aşamada ise Google tarafından reklamınıza özel bir çok anahtar kelime önerilmektedir, uygun gördüklerinizi buradan reklamınıza ekleyebilirsiniz, daha sonra optimize ederken bu kelimeleri düzenleme üzerinde duracağız. Kampanya’ya devam et diyerek bitiriyoruz ve ödeme bilgilerimizi girerek reklamın yayına girmesini bekliyoruz.
Nihai versiyon yukarıdakine benzer şekilde olacaktır. Örnekleme oluşturulduğu için detaylandırmadan, 2. ve 3. reklamları oluşturmadan doğrudan bir reklam grubu oluşturmuş bulunuyorum.
Google Reklam Ücretleri
En çok merak edilen konulardan bir tanesi ne kadar öderim konusudur. Bu konuda net bir şey söylemek mümkün değil, anahtar kelimeleriniz, bütçeniz, sitenizin açılış hızı, rekabet oranı, kalite puanı, dönüşüm oranı gibi bir çok etken bulunmaktadır. En basit tabir ile örneğin arama sonuçları üzerinden sitenize gelen bir tekil kullanıcı için Türkiye şartlarında 10 kuruş ile 10 TL arasında bir ücret ödemeniz mümkündür. Hatta haber, foreks, borsa, altın gibi kelimelerde rekabet oranı çok yüksek olduğu için tek bir dönüşüm için daha yüksek meblağlar ödemeniz mümkündür.
Gelişmiş Kurulum
Yukarıda bahsettiğim üzere daha fazla veri elde etmek için yapmamız gereken ufak tefek kurulumlar mevcut. Bunlardan en temel olan 3 tanesini aşağıda belirtiyorum ve şiddetle yapmanızı tavsiye ediyorum.
Dönüşüm
Sağ üst köşede bulunan Araçlar ve Ayarlar butonundan açılan Ölçüm sekmesinde Dönüşüm bölümünü görebilirsiniz. Yeni butonuna tıklıyoruz ve buradaki örnek üzerinden gidecek olursak Web sitesi seçeneğini seçiyoruz. Bu sayede sitemize reklamlar ile gelen kullanıcıların dönüşümlerini takip edebileceğiz.
Kategori: Kampanya raporlarınızı segmentlere ayırmak için bu kategorileri kullanabilirsiniz.
Dönüşüm Adı: Örnek: SEO için gelen kullanıcılar.
Değer: Potansiyel müşterileri, kayıt işlemlerini ve sayfa görüntülemelerini izliyorsanız aynı değeri kullanın. Farklı fiyatlarda birden fazla ürün satıyor ve her dönüşüm için benzersiz bir değer kaydedilmesini istiyorsanız farklı değerler kullanın.
Sayım: Bir kullanıcı reklamınızı tıklayıp farklı zamanlarda 2 ayrı satın alma işlemi gerçekleştirirse 2 dönüşüm kaydedilir.
Dönüşüm aralığı: Reklam gösteriminden sonraki 30 günde gerçekleşen dönüşümleri kaydetmek için 30 günlük bir aralık belirleyin. Müşterilerinizin dönüşüm gerçekleştirmesinin ne kadar sürdüğünü öğrenmek için raporlarınızı “Dönüşüme kadar geçen gün sayısı”na göre segmentlere ayırın.
Görüntüleme dönüşümü aralığı: Bir kullanıcı reklamınızı görünce etkileşim kurmayıp daha sonra dönüşüm sağlarsa buna görüntüleme dönüşümü denir.
Dönüşümlere ekle: Dönüşümleri optimize etmek için evet diyoruz.
İlişkilendirme modeli: İlişkilendirme modeli, her tıklamanın dönüşümleriniz için ne kadar kredi aldığını belirler.
Daha sonrasında size 2 parça kod verecek ve bu kodları sitenizin head kodları arasına eklemeniz gerekecektir. Kodları ister html formatında doğrudan isterseniz Google Tag Manager üzerinden alabilirsiniz.
Google Analytics
Daha önce sizlere Google Analytics kullanımı hakkında detay vermiştim. Analytics kullanarak dönüşümlerinizi takip etmek istiyorsanız: Araçlar ve Ayarlar butonu altından Ölçüm bölümünden Google Analytics bağlantısına tıklayabilirsiniz. Size yeni sayfada bir giriş ekranı açacak ve buradan ilgili mülkünüzü seçmenizi, yetki vermenizi isteyecek. Daha sonrasında otomatik olarak birbirine entegre olmuş olacak.
Yeniden Pazarlama
Sitenize reklamlar üzerinden gelen kullanıcıları bir yerde depolayarak daha sonra bu kullanıcılara almayı düşünebilecekleri yeni ürünlerinizi sunabilirsiniz. Bunun için yapmanız gereken Araçlar ve Ayarlar butonuna tıklayarak Paylaşılan Kitaplık altında bulunan Kitle Yöneticisi bölümüne gelmek ve artı butonu ile Web sitesini ziyaret eden kullanıcılar bölümüne tıklamak olacaktır.
Google Ads çok geniş kapsamlı ve düzenli olarak takip edilmesi gereken bir sistemdir. Bu sayede uygun fiyatlar ile reklamlar verebilir, optimizasyonunu yapabilirsiniz. Bu yazımda sadece genel hatlar üzerinden gidebiliyorum ancak her bir hizmeti ayrı ayrı incelemek ve tekniklerini öğrenmek gerekmektedir, hak verirsiniz ki bunu tek bir yazı üzerinden anlatmak ve anlamak imkansıza yakındır 🙂
ÖNEMLİ NOT: Bu yazı 2019 yılında yazılmıştır. Yazıda bahsedilen bir çok bilgi değişmiş olabilir, işlem yaparken bunu göz önünde bulundurmanız gerekir ve tüm sorumluluk size aittir.