CPC (Cost Per Click): Tıklama başına fiyatlandırma anlamına gelmektedir. Ayrıca PPC (Pay Per Click) olarak da geçmektedir. En yaygın reklam modellerinden birisidir çünkü etkileşim oranı CPM reklamlara göre daha fazladır. Hem reklam verenler hemde yayıncıların sevdiği bir modeldir.
Hesaplama: Maliyet / Tıklama Sayısı işlemi ile CPC hesaplama işlemi yapılmaktadır.
Örnek:
500 ₺ maliyetimiz olsun
Reklam 750 kez tıklanmış olsun
CPC = 500/750 yani yaklaşık olarak 0.66 ₺
Maliyeti bulmak içinse basit bir matematik işlemiyle sonuca ulaşabiliriz.
Maliyet = CPC X Tıklama Sayısı
Örnek:
CPC için belirlenen ücret 0.20 ₺ olsun
Tıklama sayısı 1250 olsun
Maliyet = 0.20*1250 yani 250 ₺
ÖNEMLİ NOT: Bu yazı 2017 yılında yazılmıştır. Yazıda bahsedilen bir çok bilgi değişmiş olabilir, işlem yaparken bunu göz önünde bulundurmanız gerekir ve tüm sorumluluk size aittir.