AdSense, gösterim (BGBG veya CPM) ve tıklama başı (CPC) olmak üzere 2 şekilde para kazanılmasına olanak sağlamaktadır. Bunun yanında sitelerin kullanımı için, metin ve görüntülü reklam, video reklam, sayfa düzeyi reklam, eşleştirilen içerik, mobil uygulama (AdMob), site içi arama reklam modellerini geliştirmiştir. Bu reklam modelleri hakkında bilgi vermeden önce YouTube için özel olarak geliştirilmiş entegrasyon sistemi olduğunu ve site sahibi olmaksınızın YouTube kanalı oluşturarak AdSense ile gelir elde etmenin de mümkün olduğunu belirtmek gerekir.
Metin ve Görüntülü Reklam
Bildiğimiz klasik banner reklamlardır. Çeşitli boyutlarda ve görünümde olabilmektedir. Bu boyut ve görünümleri AdSense aşağıdaki gibi sınıflandırmıştır.
Yatay banner: Adından da anlaşılacağı üzere yatay olarak görünen reklamlardır.
Dikey banner: Adından da anlaşılacağı üzere dikey olarak görünen reklamlardır.
Dikdörtgen: Görünümü dikdörtgen veya kare şekillerinde olan reklamlardır.
Esnek: Dış kapsayıcının ebatlarına göre şekil alan reklamlardır. Responsive olarak adlandırılabilir.
Özel boyut: AdSense’nin vermiş olduğu standart boyutlar dışında reklam üretebilmeniz içindir ancak doluluk standart boyutlara göre daha düşük olacaktır.
Bağlantı reklamları: Link şeklinde görülen reklamlardır.
Yukarıda verilen bağlantı reklamları dışında kalan tüm reklam modellerinde hem metin hemde görüntülü (resim veya html5) reklamlar çıkabilmektedir.
Video Reklam
Her yayıncıya açılmayan bu reklam modelinin bazı özel şartları vardır. Yerine getirildiği takdirde video yayıncısı olabilirsiniz. Bunlar:
Video için AdSense’i Flash tabanlı video oynatıcınıza entegre etmek istiyorsanız aşağıdaki önkoşullara uyduğunuzdan emin olmanız gerekir:
Bu özel video politikaları da dahil olmak üzere, AdSense program politikalarına uyduğunuzdan emin olun.Google IMA3 SDK’sı ile entegre edilmiş ve/veya VAST 2.0 / VPAID 1.0 ile uyumlu bir video oynatıcı kullanın.
HTML5 veya Flash tabanlı bir AS3 oynatıcı kullanın.
Yüksek hacimli bir video içeriğine, yani aylık 2 milyonun üzerinde video gösterimi elde eden %40’ın üzerinde video içeriğine sahip olun.
İçeriğiniz YouTube’da barındırılmasın: YouTube içeriği, Video için AdSense’e uygun değildir. Bir YouTube içerik üreticisiyseniz YouTube iş ortağı programı aracılığıyla içeriğinizden para kazanabilirsiniz.
Not: Maddeler yazının yayınlandığı tarihte alınmıştır. Zaman içinde değişmiş olabileceği için orjinal kaynak için burayı tıklayınız.
Sayfa Düzeyi Reklam
Mobil tasarımı olan siteler için geliştirilmiş özel reklam modelleridir. Bu reklamların doluluk oranı %1 gibi çok küçük bir değerdir. 2 versiyonu vardır bunlar:
Sabit/yer paylaşımlı reklamlar (Anchor): Sitenin alt kısmına konuşlanmış, site içeriğiyle hareket eden reklam modelidir.
Vinyet reklamlar: Sayfa geçişi sırasında tam ekran gelen ve kapat butonu bulunan reklam modelidir.
Eşleştirilen İçerik
AdSense ürününün Native Reklam modelidir. Bu model site içeriğini yakalayarak önerilen içerik göstermekte ve reklam kampanyalarına göre içeriklerin arasına tasarıma uygun reklam yerleştirmektedir. Bu reklam modelini elde etmek için sitenizin buna uygun olması ve onaylanmış sitelerde yer alması gerekmektedir.
Mobil Uygulama (AdMob)
Mobil uygulamalarda kullanılmak üzere geliştirilmiş reklam modelidir. Bu modele sahip olabilmek için mobil uygulamanızın Google Play ve App Store üzerinde yer alıyor olması gerekmektedir. 4 çeşit reklam modeli bulunmaktadır.
Banner: Bildiğimiz standart banner reklamlar.
Intersititial: Tam ekran açılan ve kapat butonu olan reklamlar.
Rewarded Intersititial: Görüldüğünde ödül kazandıran intersititial reklamlar.
Native: Doğal görünen eşleştirilmiş reklamlardır.
Arama
Site içi özel Google Arama ekleyerek burada çıkacak reklamlardan gelir etmenizi sağlamaktadır.
ÖNEMLİ NOT: Bu yazı 2017 yılında yazılmıştır. Yazıda bahsedilen bir çok bilgi değişmiş olabilir, işlem yaparken bunu göz önünde bulundurmanız gerekir ve tüm sorumluluk size aittir.