CPM (Cost Per Mille): 1.000 gösterim başı fiyatlandırmayı ifade eder. Mille kelimesi Latince bin (1.000) anlamına gelir. Nadir olmakla beraber “CPT” (Cost Per Thousand) veya “‰ Maliyet” şeklinde kullanımları da vardır. Ayrıca AdSense gelirlerinde BGBG (Bin Gösterim Başı Gelir) olarak gösterilmektedir.
Hesaplama: Maliyet / Gösterim Sayısı X 1000 formülü ile CPM hesaplama işlemi yapılır.
eCPM Nedir?
Effective Cost Per Mille (Efektif bin gösterim başı fiyatlandırma) kısaltması olarak geçmektedir. CPC (Tıklama Başı Fiyatlandırma) X Tıklama / Gösterim Sayısı sonucunda çıkan değerin 1.000 ile çarpılmasıyla hesaplanır.
Örnek:
- “Ucuz Ürün” ve “Kaliteli Ürün” olmak üzere 2 tane reklamımız olsun.
- Yayıncı tıklama başı 2 ₺ kazanıyor olsun.
- Her iki reklamda aynı süre yayında kalıyor olsun.
- Ucuz Ürün 1.000 gösterim ve 100 tıklama almış olsun.
- Kaliteli Ürün 1.000 gösterim ve 50 tıklama almış olsun.
Son durumda yayıncının kazancı:
Ucuz Ürün eCPM: (2₺ X 100/1000) X 1000 = 8 ₺
Kaliteli Ürün eCPM: (2₺ X 50/1000) X 1000 = 5 ₺
eCPM Hesaplama:
ÖNEMLİ NOT: Bu yazı 2017 yılında yazılmıştır. Yazıda bahsedilen bir çok bilgi değişmiş olabilir, işlem yaparken bunu göz önünde bulundurmanız gerekir ve tüm sorumluluk size aittir.